Pannonhírnök
Keresés
Close this search box.

Az első villamos 1897. július 10-én indult el a mai 1-es villamossal megegyező vonalon, egy vágányon a Tiszai pályaudvar és a Verestemplom között. A jármű hatalmas sikert aratott a lakosság körében, ezért a város egy újabb, szintén egyvágányos villamosvonalat épített, amely észak-déli irányban haladt, a Búza tér és a Népkert között. Ezt azonban már jóval kevesebben használták, és 1960-ban sor került a megszüntetésére is.

 

Bengáli, az MVK Zrt, egyik nosztalgiavillamosa / Fotó: Vona Ildikó

 

A Vasgyár munkásai kérésére kiépült a Tiszai pályaudvar–Verestemplom villamosvonal folytatásaként a vasgyári vonal is, ami helyi érdekű vasútként kapott engedélyt, mivel Diósgyőr akkor még Miskolctól különálló településnek számított. 1906-ban sikerült a két vonalat egyesíteni, azóta lehet átszállás nélkül eljutni a pályaudvartól a Vasgyárig, 1909 után pedig ezt a vonalat kétvágányúsították. Új villamosvonal 1951-ben épült, ami egy egyvágányos szárnyvonal a DVTK Stadion mellől a Nehézszerszámgépgyárig, és 1974-ben szűnt meg. Közben 1951–52 folyamán teljesen kétvágányosították a diósgyőri vonalat. Legutóbb 2010–2012 közt került sor a Zöld Nyíl program keretén belül a villamospálya rekonstrukciójára és meghosszabbítására a Majláth városrészig. Számozást a villamosvonalak 1951-ben kaptak.

Ünnepséget rendeztek a 120 éves évforduló alkalmából a Miskolc Városi Közlekedési Zrt. épületében, ahol elismeréseket is átadtak, a remízből pedig kigördült a sárga Tátra és a piros „bécsi” (SGP) nosztalgiavillamos, melyeken utazni is lehetett aznap.

További cikkek