Helyére emelték hétfőn az új komáromi Duna-híd pályaszerkezetének első három elemét, az egyenként 165 tonnás alkotórészek Csepelről a Dunán érkeztek a helyszínre.
Sitku László, a Hidászokért Egyesület elnöke a híd melletti látogatóközpontban tartott sajtótájékoztatón elmondta, az elemek részeit Lengyelországban, Csehországban és a Révkomáromi szlovák hajógyárban készítik és Csepelen állítják össze.
A teljes híd 37 hasonló elemből áll, ezek összsúlya 5400 tonna. Az útpálya részeit az összeállítás után egy időre Szlovákia irányba tolják el, így párhuzamosan építhetik a hidat tartó pilont, amely 2400 tonnás és közel 95 méter magas lesz.
A Juhász Zoltán, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. útfejlesztési igazgató-helyettese hozzátette, a híd átadását 2019 végére tervezik. A beruházásnak köszönhetően közvetlen teherforgalmi kapcsolat jön létre Komáromnál Magyarország és Szlovákia között. Jelenleg a kamionok korlátozás nélkül Vámosszabadi felől 53, míg Parassapuszta felől 180 kilométeres kerülővel haladhatnak át a magyar és szlovák határon.
Az új átkelőt H-M Dunahíd Konzorcium építi, amelynek tagja a Hídépítő Zrt. és a Mészáros és Mészáros Kft. is. A kivitelezés nettó összege 91,2 millió euró, mintegy 28,6 milliárd forint, az összeg 85 százaléka uniós forrás.
A hídszerkezet egypilonos, ferdekábeles híd, acél pályalemezzel. A 600 méter hosszú hídon kétszer egysávos főút vezet majd át a Duna felett, kerékpárutat, gyalogos járdát, közvilágítást is kialakítanak. Az egyedi szerkezet miatt a pilon és a kábelek díszkivilágítást kapnak.
A kétoldali közúti csatlakozás két külön beruházásban épül meg, a Magyarországon tervezett út a 131 számú főút, Komárom déli elkerülő úthoz csatlakozik. Ezen a szakaszon két körforgalom és két kisebb híd lesz.
Az új közúti híd elkészülte után a teherforgalom az M1-es autópályától a települések érintése nélkül érheti el a szlovák határt.
A komáromi hídhoz hasonló felfüggesztett, egyoldalas híd csak Kanadában található. A pozsonyi Apollo híd után ez lesz Szlovákia második legnagyobb hídja.