Miként néz majd ki a közlekedés jövője? A genfi autószalonon erre is választ kaptunk. A svájci Rinspeed szerint például jó ötlet lenne félbevágni az autókat. A MicroSnap nevű koncepció alja, amit skateboardnak is hívnak, az önvezető rész, felül pedig vagy az utasok ülnek, vagy a szállítmány található.
„A karosszéria és a jármű teste (vagy ahogyan hívjuk: a pod) elválik egymástól. Napszaktól és igénytől függően használható. Reggel és este például személyszállító, napközben teherautó” – mondta a cég ügyvezetője, Frank Rinderknecht.
Ahogy az autók egyre okosabbak lesznek, úgy gyűjtenek egyre több biztonsági és navigációs információt. A svájci Wayray technológiája az éppen aktuális információt vetíti ki hologramként a szélvédőre.
„Ez a kiterjesztett valóság a navigációban. Látjuk a sebességet, a következő kanyarig megteendő távolságot, de láthatjuk, hol van szabad parkolóhely és az mennyibe kerül” – mondta Vitalij Ponomarjev ügyvezető.
A berlini Trafi nevű cég olyan applikációt dolgozott ki, amely megmutatja az összes közlekedési lehetőséget A-ból B-be és lehetővé teszi, hogy összehasonlítsuk.
„Nem csak a tömegközlekedést, hanem a taxit, a kerékpárkölcsönzést, az autómegosztást – minden lehetőséget integráltunk az applikációba, amely így ad teljes élményt” – ismertette a Trafi ügyvezető igazgatója, Christof Schminke.
Az új appok és egyéb mobil megoldások megváltoztatják a városon belüli közlekedést. Az euronews tudósítója, Jeremy Wilks szerint ugyanakkor a genfi autószalonon látott tömeget és kínálatot elnézve az is nyilvánvaló, hogy sokan ragaszkodnak a saját új autó hagyományához.