Ma már a vásárlók jelentős része hajlandó akár többet is fizetni a magyar eredetű áruért – mondta a Magyar Termék Nonprofit Kft. konferenciáján Benedek Eszter, a cég ügyvezetője.
Egy friss, reprezentatív felmérés szerint két, tulajdonságaiban megegyező, azonos árú termék közül a magyarok 85,9 százaléka a hazait választja, 52,7 százalékuk pedig 10 százalékkal magasabb árat is hajlandó fizetni a hazaiért a külföldivel szemben, ha az eredetet védjegy igazolja.
A 170 cég csaknem 4000 terméke által használt Magyar Termék védjegyrendszert működtető társaság vezetője szerint az elmúlt évtizedben sikerült jelentősen megváltoztatni a magyar termékek megítélését a fogyasztók körében. Ebben az Agrárminisztérium és a cég között fennálló több éves együttműködés is kiemelt szerepet játszik. Közös céljuk felhívni a fogyasztók figyelmét a hazai termékek megkülönböztetésére létrehozott védjegyekre, a magyar élelmiszerek vásárlásával járó előnyökre.
Benedek Eszter a konferencián beszámolt arról is, hogy a védjegyrendszert a tervek szerint továbbfejlesztik, bevezetnek egy Kiváló Termék védjegyet, amely a termékek kiemelkedő minőségét tanúsítja. Ezen felül létrehozták az ÖKOligikus védjegyet is, amelyet azok az áruk kapnak, amelyekkel a gyártók és forgalmazók csökkentik a környezetterhelést.
Az élelmiszeripar kiemelkedő stratégiai ágazat, melynek fejlesztése komoly felelősséget jelent számunkra – jelentette ki a konferencián Nagy István agrárminiszter.
Felhívta a figyelmet arra, hogy az élelmiszeriparban nyilvántartott közel 5 ezer vállalkozásból csak alig ezer végez exporttevékenységet. Az exportpiacra történő kilépésnek ugyanis alapfeltétele a nagy mennyiségű, homogén árualap. Az exportáló vállalatok által realizált árbevétel jelentős, sőt folyamatosan nő, már megközelítette az 1300 milliárd forintot. Az élelmiszeripar árbevételének több mint 30 százaléka exportból származik. A legtöbb exportárbevétel a húsiparban, az állateledel-gyártásban és a zöldség-gyümölcs feldolgozásban jelentkezik.
A hazai élelmiszeripar nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű stratégiai ágazat: 5 ezer vállalkozás, 33 szakágazat, 90 ezer alkalmazottal állít elő élelmiszert és italt a vásárlók számára.
(Forrás: AM Sajtóiroda)