A járművezető szakma, a jegyellenőri munka, és a kalauz-hivatás történetét, érdekességeit mutatja be a Földalatti Vasúti Múzeum új, a Múzeumok éjszakája alkalmából nyíló időszaki kiállítása.
A tárgy- és képanyaggal gazdagon illusztrált tárlat a fővárosi közlekedési eszközök személyzetének, a BKV és a jogelőd társaságok járművezetőinek, kalauzainak, ellenőreinek tevékenységébe, munkaeszközeibe, oktatásába enged bepillantást – olvasható a múzeum közleményében.
A bemutatón olyan érdekes tényekre is fény derül, hogy miért nem beszéltek az első villamosvezetők magyarul, vagy mikor jelentek meg a nők a volán mögött.
A járművezetők és a kalauzok évtizedeken keresztül, már az első lóvontatású járművektől kezdve kiegészítették egymás munkáját, egészen a BKV kalauz nélküli rendszerének bevezetéséig. A kalauzi munkakör megszüntetése után a jegyvizsgálatot ellenőrök vették át, akik immár nem az utasok rendszeres kísérői, csak időnként felbukkanó szereplői a közösségi közlekedésnek. A jegyellenőrzés feladata 2012-től a Budapesti Közlekedési Központ, a BKK hatáskörébe tartozik, ám a fővárosi járművezetők többsége ma is a BKV alkalmazásában áll.
Szombaton, a Múzeumok éjszakáján a Deák téri bemutatótér éjfélig várja a látogatókat.
(A fotó illusztráció)