Pannonhírnök
Keresés
Close this search box.

Három évtizedes csúcson a Magyar Suzuki

A Vitara és az SX4 S-CROSS az ügyfelek igényeire koncentrálva izgalmas és innovatív, az emberek életét megkönnyítő autókat kínáljon elérhető áron.

Júliusban 3 944 új Suzuki autót helyeztek forgalomba, ezzel pedig rekord, 25,8 százalékos piaci súllyal a Magyar Suzuki volt az egyedüli, kétszámjegyű részesedést felmutató szereplője a hazai személygépjárműpiacnak.

A júliusban itthon regisztrált személyautók 21,4 százalékát tette ki a japán vállalat egyetlen európai gyáregységében, a teljes spektrumú gépjárműgyártást folytató esztergomi üzemben készült Vitara és SX4 S-CROSS. A két modell hónapok óta felváltva vezeti a hazai eladási statisztikákat. A magyar piac harmadik legnépszerűbb Suzuki típusa, a Swift sem panaszkodhat, 338 darabot regisztráltak belőle júliusban. 2019 első hét hónapját vizsgálva a teljes gépjárműértékesítés 17,41 százaléka a márka modelljei közül került ki.

 

A vásárlók továbbra is a hazait preferálják

 

A Datahouse újautó-eladási statisztikái alapján 2019 júliusában Magyarországon 3 944 Suzuki személygépkocsit regisztráltak, ami az összes forgalomba helyezett személyautó – 15 284 darab – 25,8 százaléka. Az idei évben eddig regisztrált Suzuki személygépkocsik 25 százalékát júliusban helyezték forgalomba, ami rekord a magyar cég 27 éves történetében. A márka magyarországi piaci részesedése a júniusi 19,3 százalékról közel 6,5 százalékkal emelkedett mindössze egy hónap alatt.

A 2015 óta Esztergomban gyártott és tavaly ősszel megújult Vitara, amelyből már több mint félmilliót készítettek Magyarországon, 32,36 százalékos szegmens-részesedéssel vezeti a SUV városi-szabadidő kategóriát és ezzel együtt a személyautók mezőnyét is. A modellből 2019 január 1. és július 31. között összesen 6 956 darabot regisztráltak, ebből 1 863 darabot csak július hónapban, ami átlagban közel másfél havi mennyiségnek felel meg.

Júliusban minden harmadik, magánszemélyek részére forgalomba állított autó Suzuki volt. A magánvásárlók körében az első hét hónapot tekintve pedig a regisztrált új-személyautók 27 százaléka volt Suzuki modell. Ez azt jelenti, hogy 9 748 eladott személygépjárművel a márka volt a privát vásárlók leggyakoribb választása. Flottapartnerek tekintetében is mind népszerűbb a Suzuki, a gyártó két modelljével is dobogós a rangsorban.

 

A legnagyobb versenytárs is saját modell

 

A teljes személyautó piac TOP 3 modellje között a második helyet foglalja el a szintén hazai gyártású Suzuki SX4 S-CROSS. A típus egyre kedveltebb mind a privát, mind pedig a flotta vásárlók körében, olyannyira, hogy idén több hónapban is megszorongatta a piacvezető Vitarát. Az előbbi modell a legnépszerűbb az alsó-középkategóriában, júliusban S-CROSS-ból adtak el a legtöbbet, 1 415 darabot, amely az összes értékesített alsó-középkategóriás modell (4 511 db) 31,36 százaléka. A két modell gyártását 3 200 dolgozó és 770 robot végzi két műszakban a Pilis lábánál. „A kivezetett motor miatt a két típus árai közeledtek egymáshoz, így nőtt az érdeklődés az SX4 S-CROSS irányába, hosszú távon azonban továbbra is a Vitarában látjuk a nagyobb potenciált” – kommentálta a cég eddigi idei értékesítési tendenciáit a Magyar Suzuki Zrt. operatív igazgatója, Krisztián Róbert.

A Suzuki Baleno tudott még júliusban bekerülni a TOP 15-be a vállalat modelljei közül: összesen 249 darab került forgalomba belőle múlt hónapban, míg az év első hat hónapjában összesen 430 darab. Tehát az idei évben regisztrált Balenók több mint fele a múlt hónapban került az utakra.

 

Az eredmények igazolják az ambiciózus terveket

 

„A vállalat 185 000 járművet tervez gyártani 2019-ben, a célszám eredetileg 179 000 egység volt. Az első féléves eredmények fényében megalapozottan remélhetjük, hogy elérjük ezt a kitűzött célt. A kiváló és elkötelezett munkatársainknak és partnereinknek köszönhetően a várakozásaink szerint a Magyar Suzuki 2019-ben tovább öregbítheti három éves piacvezető pozícióját. A kimagasló adatok láttán azt hiszem, még jobban esik a vállalat valamennyi dolgozójának a jól megérdemelt nyári pihenő” – tette hozzá az igazgató. Krisztián Róbert szerint a siker záloga a cég üzleti stratégiájának eredményes kivitelezése. „A Vitara és az SX4 S-CROSS iskolapéldái cégünk abbéli törekvésének, hogy az ügyfelek igényeire koncentrálva izgalmas és innovatív, az emberek életét megkönnyítő autókat kínáljon elérhető áron minden fogyasztói réteg számára.”

MEGOSZTÁS
Facebook
Twitter
LinkedIn
További cikkek