Pannonhírnök
Keresés
Close this search box.

Átlépte a 13 milliárdos forgalmat a REGIO JÁTÉK

A játékkereskedő 2019-ben új áruházat nyitott Veszprémben, valamint felújította a Győr Plázában lévő boltját.

A magyar játékpiac forgalma 2019-ben az előző évi 45-50 milliárdról 50-53 milliárd forintra nőtt a közel 25%-os részesedésével piacvezető, és tavaly 13,17 milliárd forint éves forgalmat REGIO becslése szerint.

A magyar játékpiac forgalma 2019-ben az előző évi 45-50 milliárdról 50-53 milliárd forintra nőtt a közel 25%-os részesedésével piacvezető, és tavaly 13,17 milliárd forint éves forgalmat realizáló REGIO Játékkereskedelmi Kft. becslése szerint. A vállalat jó évet zárt 2019-ben: az átlagos kosárérték mellett emelkedett az eladott játékok darabszáma, valamint 5 új áruházat is nyitott, így országszerte már 40 helyen várják a vásárlókat.

A REGIO Játékkereskedelmi Kft. becslése szerint a teljes magyar játékpiac 2019-ben az előző évi 45-50 milliárd forintról 50-53 milliárd forintra nőtt. A hagyományos játékok belföldi forgalmának negyedét adó vállalat tavaly 8%-os növekedéssel 13,17 milliárd forintos árbevételt ért el. „A bővüléshez hozzájárul az eladott játékok darabszáma is; 2019-ben 840 ezerrel több terméket értékesítettünk, mint 2018-ban. Ezzel párhuzamosan 16%-kal, 7038 forintra nőtt a hagyományos bolti vásárlás, és 21%-kal, 10.000 forintra az online beszerzés átlagos kosárértéke” – mondta el Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője. A legnépszerűbb játékkategóriák 2019-ben a LEGO, a társasjáték, a játékbaba, a kreatív játék és a távirányítós autók voltak.

 

A karácsonyi szezon adja a forgalom felét

 

Hagyományosan a karácsonyi szezon a játékpiac tetőpontja, „nem volt ez másként tavaly sem, hiszen a teljes árbevételünk közel fele ekkor realizálódott. Jellemző, hogy ilyenkor magasabb értékű játékokat keresnek a vásárlók, a csaknem másfél millió eladott termék átlagos kosárértéke online 11.000 forint volt, míg áruházi vásárlás esetében 8724 forint” – tette hozzá a marketingvezető. A REGIO JÁTÉK értékesítési adatai szerint az év végi vásárlási roham két csúcspontja a webáruházban november 22-e volt, ami egy előrehozott, LEGO termékekre koncentráló Black Friday akció volt, míg a fizikai üzletekben december 21-e, az utolsó adventi hétvége szombati napja volt a legforgalmasabb.

 

Új áruházakat nyitott a REGIO JÁTÉK

 

A játékkereskedő 2019-ben új áruházat nyitott Veszprémben, valamint felújította a Győr Plázában lévő boltját, amely így közel 400 négyzetméteren kínál minden korosztálynak megfelelő játékot. 2020 elején átvette a Játékvár és Játékbox áruházak és webáruházak üzemeltetését, ami azt jelenti, hogy már az átalakítás folyamata alatt is a REGIO JÁTÉK kínálatával találkozhatnak a vásárlók Székesfehérváron és három budapesti bevásárlóközpontban: a Csepel Plázában, a Duna Plázában, valamint a Mammut 1-ben. 2020 tavaszáig további két új áruház nyitására készül a vállalat, így összesen 42 áruházra bővítve hálózatát.

 

TOP 5 játékkategória (bevétel alapján)

1. LEGO
2. Társasjáték
3. Játékbaba
4. Kreatív játék
5. Távirányítós autók

 

forrás:news4business.hu

A nyitókép illusztráció.

Ha tetszenek a Közlemények, tudósítások és hírcikkek, kérjük támogassa a PannonHírnök munkáját és kövessen minket a Facebookon

További cikkek