Az elmúlt években a magyarországi kiskereskedelmet teljesen felforgatta két német diszkontlánc, az Aldi és a Lidl.
Pedig nem is olyan régen, amikor még a hiper- és szupermarketek uralták az országot, inkább különlegességként hatott a vásárlók pénzének és idejének spórolására épülő diszkontmodell – írja a g7.hu.
A diszkontok hatékony üzemeltetése tehát nagyon pontos tervezést igényel, és még akkor is van mozgástér, ha esetleg eltér a tervezettől az adott nap forgalma. “Ha délután 4-kor azt látod, hogy nem éred el a napi célt a forgalomban, akkor a költségeket kell csökkenteni” – mondta egy korábbi üzletvezető-helyettes, aki mindkét diszkontál dolgozott. Azt mondta, ilyenkor a munkabéren lehet spórolni, azaz haza kell küldeni egy munkatársat. “Ilyenkor vagy megkérdeztem, hogy ki akar idő előtt hazamenni vagy nekem kellett kiválasztanom valakit” – folytatta.
A teljes cikket ITT olvashatja.
A nyitókép illusztráció.