Pannonhírnök
Keresés
Close this search box.

Már csak egy hét maradt a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szerződések cseréjére

 Az online biztosításközvetítő portál saját adatai alapján közölte: a novemberben zajló év végi kgfb-kampány eddigi szakaszában az érintett ügyfelek 24 ezer forint körüli átlagdíjon kötötték meg szerződéseiket.

Már csak egy hete maradt az év végi fordulós kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással (kgfb) rendelkező autósoknak arra, hogy eldöntsék, elfogadják-e jelenlegi biztosítójuk ajánlatát a következő éves időszakra, vagy inkább szerződést váltanak – hívta fel a figyelmet a Netrisk.hu.

    Az online biztosításközvetítő portál saját adatai alapján közölte: a novemberben zajló év végi kgfb-kampány eddigi szakaszában az érintett ügyfelek 24 ezer forint körüli átlagdíjon kötötték meg szerződéseiket, ami 8 százalékkal kedvezőbb a tavalyi kampányban tapasztalt 26 100 forintnál.
A Netrisk.hu-nál történt közel 14 ezer tényleges megrendelés során az ügyfelek 62 százaléka a következő évre három szereplőnél, az Union, a Genertel és az Uniqa biztosítónál kötött új szerződést.

Az idei kampányban több biztosító is számottevő mértékű díjcsökkentést hajtott végre, ezért egy váltással a vártnál jóval többen képesek a jelenlegi biztosítójuk által ajánlottnál kedvezőbb díjon kötni kötelező biztosítást a következő évre – jelezte a közleményben Cseh Anett, a Netrisk.hu termékfejlesztési vezetője.
A tapasztalatok szerint az autósok jelentős része a rendelkezésre álló időszak utolsó napjaiban lép, így a Netrisk.hu várakozása szerint december 1-jéig még 30-40 ezer szerződés felmondására kerülhet sor.

A biztosításközvetítő portál emlékeztetett, hogy az összehasonlításhoz szükséges indexdíjakat a biztosítóknak november 11-ig kellett eljuttatniuk az év végi évfordulós ügyfeleikhez.
A Netrisk.hu szerint az ügyfelek tudatos díjcsökkentési törekvését mutatja, hogy a díjkedvezménnyel járó éves díjfizetési lehetőséget a tavalyi 87 helyett idén már 90 százaléknyian választották, a csekkes fizetések aránya pedig a tavalyi 16-ról 13 százalékra csökkent.

Most is népszerű az e-kommunikációs kedvezmény, amelynek fejében az ügyfél vállalja, hogy a biztosítóval történő kapcsolattartást nem postai úton, hanem elektronikusan végzi.
Az év végi kampányban már csak azok a járművek érintettek, amelyeket 2010 előtt vásároltak meg jelenlegi tulajdonosaik. Az érintettek aránya tehát évről évre csökken, az idén az összes autós kevesebb mint ötöde tartozik ebbe a körbe. Biztosítóváltási szándékuk esetén a felmondásnak december elseje éjfélig igazoltan be kell érkeznie a jelenleg biztosítójukhoz.

További cikkek