Az autópiacot a bizonytalanság fogja jellemezni még 2022-ben, a beszállítói alkatrészhiány továbbra is sújtani fogja az ágazatot, amely várhatóan 2023-ra stabilizálódik – mondta Németh Balázs, a Porsche Hungaria Kft. (PH) ügyvezető igazgatója szerdán Budapesten sajtótájékoztatón.
Beszámolt arról, hogy a Volkswagen csoport márkáinak magyarországi importőréhez tartozó márkakereskedések 2021-ben 29 ezer járművet értékesítettek, és további 13 ezer autó került a balkáni országokba a PH közreműködésével.
Magyarországon 70 telephely és 270 különféle engedéllyel rendelkező szerviz van szerződéses kapcsolatban az importőrrel.
Németh Balázs a magyarországi újautópiac sajátosságait értékelve elmondta: az idén még mindig az úgynevezett városi terepjáró (SUV) kategória volt a legkeresettebb, az eladott autók mintegy fele volt SUV. A Porsche Hungariához tartozó márkák (Audi, SEAT, Skoda, Volkswagen, Porsche) piaci részesedése Magyarországon a SUV szegmensben 10,7 százalék, a márkakereskedések által eladott kocsik 34,3 százaléka volt terepjáró.
Az ügyvezető elmondása szerint Magyarországon az év során lassult az elektromos járművek (BEV) térnyerése, az eladott új személygépkocsik 3,2 százaléka volt elektromos meghajtású. A PH piaci részesedése a BEV szegmensben az idén elérte a 20,3 százalékot, a céghez tartozó márkakereskedések eladásainak 4,1 százaléka volt elektromos jármű. Németh Balázs emlékeztetett arra, hogy a Volkswagen konszern már letette a voksát az elektromos motorizáció mellett.
A plug-in hibrid modellek hasonlóképpen szerepelnek a magyar piacon, arányuk az idén 3,6 százalékos. A PH ebben a szegmensben 15,7 százalékkal részesedik, a cégen belül a szegmens aránya 3,6 százalék.
Németh Balázs beszélt arról, hogy az idén a kereskedők tapasztalatai szerint lecsengett a nagycsaládosok támogatott autóvásárlási akciója, amely mintegy 30 ezer családot tudott megszólítani. Az idén a teljes újautópiac 3,8 százalékát tették ki a program által támogatott személygépkocsik és kishaszonjárművek. A PH 15,9 százalékát tudta kihasítani ennek a piacnak, a PH-hoz tartozó márkakereskedésekben eladott autók 4,5 százaléka került nagycsaládokhoz.
Az ügyvezető tájékoztatott arról, hogy a Porsche Hungaria Kft. nettó árbevétele az idén várhatóan eléri a 410 milliárd forintot, túllépve a 2019. évi 403 milliárd és a 2020. évi 361 milliárd forinton.
Kövessen minket: Facebook