Pannonhírnök

Dinnyére sör? Avagy mivel hűsítik magukat a magyarok a kánikulában?

A hőséget elviselhetővé tevő praktikákat, technológiákat vizsgálták a szakértők.

Többen választják a légkondicionálót az otthoni hőség enyhítésére, mint a hűtött dinnyét vagy a jéghideg sört – derül ki a Pepita.hu legfrissebb online felméréséből. Azonban a jól bevált praktikák alkalmazása továbbra is népszerű. Ezen a nyáron is terveznek kert- és otthonfelújítást a felmérésben résztvevők, de szűkebb idén a keret, mint a tavalyi volt. A felújításhoz szükséges alapanyagokat, szerszámokat, eszközöket online áruházakban szerzik be a legtöbben – áll a Pepita Group Zrt. tájékoztatójában. (NKT)

A Pepita.hu legújabb felmérésében megkérdeztük a vásárlóinkat, hogy szerintük mi szükséges ahhoz, hogy a hőségben is kellemes legyen az otthon töltött idő. A legtöbb szavazat a helyiségek hűtésére érkezett (klímával, mobil klímával vagy ventilátorral), ezt követi a hűsítő ételek, italok fogyasztása, majd a frissítő oázis az udvaron (kerti növények, medence, kerti bútorok stb.), és az épület sötétítése végzett a 4. helyen. Kapott szavazatot a jókedv és a humor, a kellemes társaság, a kerti parti és a házibuli is, de érthető, hogy nem ebben látják a vásárlók a megoldást.

A forróság enyhítésére a jól bevált praktikák alkalmazása mellett, úgymint a hűtött dinnye és a jéghideg sör, a válaszadók medencét, jakuzzit és légkondicionálót terveznek a legtöbben vásárolni.

Ebben az évben korábban érkezett a hőség, így a nyaralás előtti és az azt követő időszakra is hamarabb kezdtek el készülni a hűsölni vágyók. A kerti medencékre több mint kétszer annyit költöttek idén júniusban a vásárlók, mint tavaly. A légkondicionálókra, mobil klímákra és ventilátorokra pedig közel 63%-kal volt nagyobb a kereslet

– állapította meg Papp Máté, a Pepita Group növekedésért felelős vezetője.

A vásárlási tervek között közel hasonló arányban szerepelnek a redőnyök, rolók, sötétítő függönyök, ventilátorok, mint a hintaágyak, napozóágyak, függőszékek, vagy akár a pergolák, napernyők és napvitorlák. A kerti zuhanyzók, a párakapuk, az egyéb kerti bútorok, a mobil klímák, a fagylaltkészítő gépek, a kerti világítás és a kerti grillezők, sütők is szép számban szerepelnek a bevásárló listákon. A válaszadók közel háromnegyede maximum 100 000 Ft értékben hajlandó költeni ezekre a termékekre összesen.

A kert- vagy otthonfelújításhoz szükséges anyagokat főként online áruházakból szerzik be

A kérdőív kitöltők több mint 45%-a tervezi, vagy már el is készült a kert és az otthon felújításával a nyári melegre való tekintettel. A felmérésből az is kiderült, hogy a felújításhoz szükséges alapanyagokat, szerszámokat, eszközöket már többen szerzik be online áruházban, mint barkácsáruházban. Népszerűek még az építőanyag kereskedések és a helyi kisebb szaküzletek is, azonban ezt a két kategóriát együttesen is kevesebb mint 30%-ban jelölték meg.

Egyre szűkebb a vásárlók pénztárcája

A felmérésben résztvevők közel 40%-a azt nyilatkozta, hogy idén kisebb keret jut a hűsítő termékekre, mint tavaly. 31% tisztában van azzal, hogy az infláció miatt évről évre egyre drágábban tudja megvásárolni a nyári termékeket. 23% már mindent beszerzett az elmúlt években, ami kellemessé tudja tenni a hőséget, és nem tervez nagyobb beruházásokat. Akad olyan válaszadó is, aki idén költene el egy nagyobb összeget, hogy felkészüljön az egyre forróbb nyarakra, de ők alig több mint 6%-át teszik ki a mintának.

A felmérés háttere

A kérdőívet 1614 Pepita.hu vásárló töltötte ki 2025. június 17. és 25. között. A válaszadók 63%-ban nők, 76%-ban 45 év felettiek, főként városban vagy kisebb településeken élnek, jellemzően a párjukkal, házastársukkal ketten, vagy gyermekeikkel együtt. Bár a mintavétel nem reprezentatív Magyarország lakosságára, a felmérés eredményei alkalmasak a főbb attitűdök bemutatására.

Borítókép: Görög- és sárgadinnye szeletelve (Fotó: MTI/ Sóki Tamás)

MEGOSZTÁS
Facebook
Twitter
LinkedIn
További cikkek