Pannonhírnök
Keresés
Close this search box.

A baby boomerek többet tévéznek, mint a Z generáció

Új irányba tartanak a hazai médiafelhasználók szokásai.

Legújabb felmérésében a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az egyes generációk médiafogyasztási szokásait vetette össze a 2024 első negyedévében készült felmérés adataival. A legfrissebb eredményeket a napokban tették közzé.

Négy korosztályba csoportosították születési évük alapján a hazai felnőtt népességet: baby boomerek (1964 előtt), X generáció (1965-1979 között), Y generáció (1980-1994 között), és Z generáció (1995-2006 között született személyek). A kutatás azt vizsgálta, hogy az adott korcsoportokat mekkora arányban érték el az egyes médiaplatformok, valamint, hogy az elért közönség mennyi időt töltött ezek fogyasztásával.

A hazai médiafelhasználók szokásai

Rádiót a legnagyobb arányban a baby boomerek hallgattak. A fiatalabb generációk felé haladva a korcsoportok egyre kisebb hányada hallgatott rádiót a vizsgált időszakban, és ők az online rádióhallgatást részesítették előnyben. Az Y generáció tagjai leginkább autózás közben hallgatnak rádiót, a többi generációra az otthoni rádióhallgatás a jellemző. Az elemzett negyedévben egy nap átlagosan 5,4 millió ember hallgatott rádiót.

Illusztráció

Televíziót napi szinten átlagosan hatmillió ember nézett az országban, de a fiatalabb generációkat egyre kevésbé tudja megszólítani a tévé. A legtöbb időt a baby boomerek töltötték a képernyők előtt. Hétvégente az X generáció 24 százalékkal, az Y generáció 21,2, míg a Z generáció   11,7 százalékkal töltött több időt tévénézéssel, mint hétköznap.

A televíziós hírcsatornákat a legidősebb generáció nézte, a fiatalabb generációk inkább az internetes hírportálokat látogatták.

Jól mutatja a most készült felmérés, hogy jelentős generációs különbségek vannak a médiafogyasztás terén. Az idősebb generációk a hagyományos médiát, míg a fiatalabbak inkább az újmédiát és az online teret részesítik előnyben.

 

(A nyitókép illusztráció)

További cikkek