Az esztergomi Magyar Suzuki Zrt. tavaly 23 százalékkal növelte a belföldi értékesítésből származó nettó árbevételét, az exportértékesítésből eredő nettó árbevétel is 23,5 százalékkal emelkedett – ismertette a vállalat HR-ért, pénzügyekért és informatikáért felelős operatív igazgatója szerdán a társaság 2019-es eredményeit ismertető internetes sajtótájékoztatón.
Fejesné Gyurján Ildikó elmondta, a társaság csaknem 2,41 milliárd euró értékű nettó árbevétellel zárta a 2019-es évet. Exportból 2,07 milliárd euró származott, a belföldi értékesítés árbevétele 343,3 millió euró volt.
A Suzuki alapítása óta 1,9 milliárd eurót fektetett be Magyarországon, ezzel az értékkel a legnagyobb japán beruházó. A vállalat tavaly 60 millió eurót fordított fejlesztésekre, főként a hibrid modellek bevezetésére.
Krisztián Róbert, kereskedelemért és értékesítésért felelős operatív igazgató elmondta a társaság tavaly 2,2 százalékponttal növelte magyarországi piaci részesedését.
A márka az utóbbi négy évben folyamatosan vezeti a hazai újautó eladásokat, 2019-ben a hazai piacon 16,32 százalékos volt a Magyar Suzuki részesedése, 25766 új Suzukit helyeztek forgalomba az országban.
Az igazgató tájékoztatása szerint világszerte összesen 185 002 Esztergomban gyártott személygépkocsit adtak el tavaly, közülük 133 515 Vitara és 51 487 SX4 S-CROSS modell volt. A tavalyi gyártás 88 százaléka – 168 774 jármű – exportra készült.
Krisztián Róbert ismertette, a Magyar Suzuki Zrt. 2019-ben globálisan 194 447 járművet adott el 123 országban, ezzel 13,13 százalékkal növelte értékesítését 2018-hoz képest.
Josinobu Abe elnök-vezérigazgató elmondta, 2020-ban a termelés új korszaka kezdődött az üzemben, mivel az európai piacra már kizárólag hibrid modelleket gyártanak Esztergomban.
A vállalat vezetője kiemelte, tavaly áprilistól a Magyar Suzuki a japán vállalatcsoport európai pótalkatrész- és kiegészítőtartozék-központja. A nagymértékben automatizált elosztó- és raktárbázisból hetente átlagosan 125 kamionnyi alkatrészt és pótalkatrészt szállítottak 120 országba 5 kontinens disztribútorainak.
Urbán László, vezérigazgató-helyettes újságírói kérdésre elmondta, a társaság középtávon nem számít a tisztán elektromos autózás széleskörű elterjedésére, ezért hibrid megoldásokat fejlesztik.
A vállalat sajtótájékoztatót követően kiadott közleménye szerint a Magyar Suzuki motorkerékpár-üzletága 24 százalékkal növelte értékesítését, a tavalyi évben 575 kétkerekűt helyeztek forgalomba. A Magyar Suzuki Zrt. ötödik éve a legnagyobb piaci részesedésű disztribútor Európában a Suzuki csoporton belül.
A társaság hajómotor kategóriában is erősítette pozícióját. A hajómotor üzletág 2017 óta a közép-kelet-európai régió központja és 567 regisztrált motorral piacvezető Magyarországon.
A divízió 1469 hajómotort exportált 2019-ben Észtországba, Lettországba, Litvániába, Fehéroroszországba, Csehországba, Szlovákiába, Romániába, Szerbiába, Bulgáriába és Albániába.
MTI
A nyitókép illusztráció.