A párizsi körgyűrűn és a környező autópályák egy részén március 3-tól a hétköznapi csúcsforgalom idején a telekocsizás, a taxik és a tömegközlekedés számára külön sávot alakítanak ki, amelyet a tavaly nyári olimpiai és paralimpiai játékok idején az akkreditáltaknak tartottak fent – jelentette be a francia főváros önkormányzata.
A körgyűrű külön sávjában a jövőben hétfőtől péntekig, reggel 7 és 10.30, illetve 16 és 20 óra között csak a legalább két utast szállító járművek (kivéve a tehergépjárműveket), a tömegközlekedési eszközök, a taxik, a mentőautók és a mozgáskorlátozottak járművei közlekedhetnek – közölte Patrick Bloche, a francia fővárosban az autóforgalom korlátozását célzó intézkedéseket szorgalmazó Anne Hidalgo szocialista polgármester első helyettese a sajtóval.
A külön sávra vonatkozó szabályok megsértéséért kiszabható 135 eurós pénzbüntetés viszont csak május 1-től lesz érvényes – hangsúlyozta a városháza.
A külön sávot, amelynek célja a lég- és zajszennyezés elleni küzdelem a körgyűrű közelében élő több mint félmillió lakos számára, eredetileg a 2024-es olimpiai és paralimpiai játékok idejére, a sportolók és a hivatalos küldöttségek számára hozták létre.
Sebességkorlátozás a párizsi körgyűrűn
Az intézkedés része Párizs szocialista polgármesterének a körgyűrű átalakítására irányuló törekvéseinek, összhangban a fővárost körülölelő 35 kilométer hosszúságú körgyűrűn tavaly október 1-jén életbe lépett óránkénti 50 kilométeteres sebességkorlátozás bevezetésével.
Az 1973-ban átadott körgyűrű, amelyen naponta mintegy másfélmillióan közlekednek, a városvezetés szerint „Párizs legszennyezettebb területe, ahol az ultrafinom részecskék száma két és félszer magasabb, mint a főváros belső területein megfigyelt értékek”.
A körgyűrűn közlekedő járművek több mint nyolcvan százalékában csak a sofőr utazik, és az utazások fele munkával kapcsolatos.
Borítókép: ILLUSZTRÁCIÓ: A párizsi Diadalív (Fotó/forrás: Pixabay)