Ábrahám Pál egyik legtöbbet játszott darabját mutatta be a Miskolci Nemzeti Színház. A premier külön érdekessége: ami a revü-operettben eredetileg Nizzában játszódik, azt most Szőcs Artur rendező Londonba helyezte át.
A fordulatokban gazdag, mulatságos féltékenységi történet szálai csak a darab végére érnek össze, de közben egyetlen pillanatra sem válik unalmassá a cselekmény. Látványos táncbetétek színesítik a produkciót, és olyan hatalmas slágerek csendülnek fel, mint például a „Tangolita”, a „Kicsike vigyázzon, egyszer nagymama lesz”, a “My golden Baby”. A színészek Hajdu Anita koreográfustól sajátították el a sztepptánc fortélyait, külön kihívást jelentett viszont, hogy speciális hangosítást, úgynevezett „sztepp mikroportot” kaptak. Minden mozdulatnak tökéletesnek kell lennie, hiszen minden lépést hall a közönség az előadás során.
A történet két központi alakja, Lord Henry és neje, Madeleine egyévi nászút után térnek haza. A férfi korábban nagy kalandor volt, de feleségének ígéretet tett, hogy más nőre többé rá sem néz. Hamarosan azonban Henry táviratot kap egykori szeretőjétől, Tangolitától, akinek még adósa egy szerelmes éjszakával, és a brazil táncosnő a Savoy Hotel bálján kívánja a tartozást behajtani. Az elvarratlan szál hatására néhány órára visszatér a múlt – minden csábításával, izgalmával, veszélyével együtt. Henry fél a botránytól, ezért török barátjától, Musztafa Bejtől várja a megoldást. Daisy Parker, Madeleine amerikai unokahúga is megérkezik. Musztafa azonnal udvarolni kezd neki, a lány pedig meghívja őt a Savoyba, ahol José Pasodoble, a híres dzsesszkomponista fogja vezényelni a zenekart.
Musztafa ötlete nyomán Henry azt mondja a feleségének, hogy Pasodoble régi barátja, ezért akarja meghallgatni esti fellépését. Madeleine meglepődik, de belemegy a játékba. Sőt, álruhában ő is jelen kíván lenni a bálon. Daisy Parkerről megtudjuk: valójában ő Pasodoble, akinek a slágereit világszerte játsszák. Apja egy milliomoshoz akarta hozzáadni, de megállapodtak, ha Daisy zeneszerzőként karriert csinál, akkor szabadon választhat magának férjet. A Savoy bálján szándékozik felfedni inkognitóját. Mind a négy főhős megjelenik a Savoy Hotel rendezvényén, és Tangolita is megérkezik…
– Minden adott egy csodálatos revü-operetthez: a gyönyörű kosztümök, a csodálatos melódiák és a fantasztikus tánckar – mondta a premier előtt a Madeleine-t alakító Eperjesi Erika. – Számomra nagyon izgalmas, hogy tulajdonképpen kettős szerepet játszhatok: az első felvonás szende, naiva felesége után a második felvonásban Madeleine igazi csábítóként, vérbeli tüzes nőként tér vissza. Küzd a szerelméért, és közben meg is leckézteti a „félrekacsintó” férjet.
– Nálunk az operett nem csak arról szól, hogy kiállnak a színpadra szépen éneklő és szépen felöltözött énekesek. Egy látványos revü-operettet kínálunk a nézőknek, amiben az ember a fontos – mondta Harsányi Attila, Lord Henry megformálója.
Kettős szereposztásban láthatja mostantól a produkciót a közönség. Henry figuráját Harsányi Attila/ Szőcs Artúr, Madeleine-t Eperjesi Erika és – vendégművészként – Bordás Barbara alakítja. A főbb szerepekben közreműködik még Czvikker Lilla (Daisy Parker), Rózsa Krisztián (Musztafa Bej), Varga Andrea (La Tangolita), Keresztes Sándor (Pomerol főpincér), Szegedi Dezső (Archie komornyik), Kerekes Valéria (Margaret riporter), Papp Endre/ Feczesin Kristóf (Jacob Wilson ügyvéd), Osváth Tibor (Michael), valamint Musztafa hat feleségének szerepében: Mohai Cintia, Szűcs Boglárka, Kozma Johanna, Harangozó Lili, Kocsis Andrea, Kepess Boglárka.
Az előadás díszleteit Cziegler Balázs, jelmezeit Kovács Andrea tervezte. A koreográfiát Kocsis Andrea, Lukács Ádám és Hajdu Anita készítette. Közreműködik a Miskolci Nemzeti Színház zenekara, énekkara és a Miskolci Balett; vezényel: Cser Ádám/ Philippe de Chalendar. A produkciót Szőcs Artur rendezte.
(Kiemelt fotó: Gálos Mihály Samu/ Miskolci Nemzeti Színház)