A járványhelyzetben 250 százalékkal nőtt a magyar Ikea webáruházának forgalma, de a kiugró kereslet kifogott a cégen. A magyar leánycég, elismerte, hogy a hatalmas forgalom miatt összeomlott a rendszer. A cég egyelőre keresi a megoldást és elnézést kér a vevőktől – írja a Napi.hu.
Az áruházláncok – köztük az Auchan, a CBA, a Spar és a Tesco – online felületei a járvány kitörése óta a korábbinál sokkal nagyobb forgalmat bonyolítanak, ugyanígy felfutott az Ikea webáruházának a forgalma is. Bár elsőre úgy tűnik, mintha működne a webáruház, de vannak, akik már hetek óra sikertelenül próbáltak rendelni.
Az Ikea weboldalán a legfelső részben többek között a következőket írja:
„Az online vásárlás, a házhoz szállítási, a kattints és vedd át áruházuinkban szolgáltatásaink, valamint a csomagpontok továbbra is elérhetők”.
Ebből arra lehet következtetni, hogy működik a rendszer, valószínűleg akadnak is, akiknek sikerül, de sokan vannak, akiknek nem jött össze.
Bár az áruházak zárvatartása alatt igyekeztünk az online vásárlásra fókuszálni, és új digitális megoldásokat fejlesztettünk – mint például az online konyha- és gardróbtervezés, ami igen népszerű szolgáltatássá vált – tisztában vagyunk azzal, hogy problémák léptek fel az online felületen. Ezt jellemzően az okozta, hogy olyan sokan vásároltak egyszerre, hogy a rendszerünk összeomlott. Áprilisban 250 százalékos növekedést regisztráltunk az online megrendelések terén az előző év azonos időszakához képest. A belső és külső kapacitáshiány miatt – ideértve a szállítói partnereinket is – nem tudtuk megfelelően teljesíteni az összes megrendelést. Egyelőre sajnos nincs megoldásunk, de folyamatosan vizsgáljuk üzleti működésünket, hogy olyanra formálhassuk, amely legjobban megfelel a jelenlegi körülményeknek és vásárlóink igényeinek. Elnézést kérünk a vásárlóinknak okozott kellemetlenségért – közölte az Ikea.
(A fotó illusztráció)