Teljes fordulatszámon üzemel szeptember 1-jétől a Magyar Posta elektronikus kézbesítési rendszere, amelynek a kifejlesztésére a társaság 2,4 milliárd forint uniós támogatás mellett 1,9 milliárd saját forrást fordított – írja a szerdai Világgazdaság.
Az elektronikus kézbesítési rendszeren keresztül a küldeményazonosítók megadásával az ügyfelek a Posta honlapján vagy mobilapplikáción keresztül követhetik az ajánlott és a tértivevényes levelek útját – nyilatkozta a lapnak a fejlesztéssel kapcsolatban Jenei János, a cég it-megoldásokért felelős igazgatója.
Januártól elektronikus kézbesítési rendszeren keresztül, csak elektronikusan hozhatók létre a kézbesítést igazoló visszajelzések a hivatalos iratokat feladók számára. A küldeményazonosítók megadásával az ügyfelek a Posta honlapján vagy mobilapplikáción keresztül követhetik az ajánlott és a tértivevényes levelek útját. A tértivevények papíros változatának kivezetését jogszabályban rögzítették.
Jenei János a lapnak arról beszélt, hogy a mostani átfogó digitális átalakulás 10-15 éves lemaradást pótol. Több piaci szereplőnél ezek bevezetése már akkor megtörtént. Az it-vezető szerint a kihívás óriási, hiszen a 30 ezer dolgozót foglalkoztató cégnél 650 alkalmazás fut párhuzamosan, 2800 szolgáltatási ponton, postákon, logisztikai bázisokon, üzemekben, irodákban.
A kézbesítés elektronikussá tételével az ügyfél számára átláthatóvá, ezáltal biztonságosabbá válik a folyamat, a Posta számára pedig hatékonyabb lesz a kézbesítés, gyorsul a feldolgozás – hangsúlyozta az igazgató.
Jelezte: a levelek után a következő 2-3 évben az automatizált csomagfeldolgozás és csomagkézbesítés kifejlesztése lesz a fő irány a Magyar Postánál.