
A magyar autógyárakat is megviseli a globális csiphiány
A globális csiphiány a magyarországi autógyártóknál is termelésingadozást okozott. A félvezető-ellátás problémája még hónapokig sújtani fogja az autóipart.

A globális csiphiány a magyarországi autógyártóknál is termelésingadozást okozott. A félvezető-ellátás problémája még hónapokig sújtani fogja az autóipart.

A Skoda értesülései szerint várható, hogy a chipek hiánya csak 2022 közepén oldódik meg.

Az eladott új járművek száma 1823-ról 5201-re, a használtaké 778-ról 1205-re nőtt, míg a szervízórák 128 százalékkal, a kölcsönözhető flotta majdnem 30 százalékkal.
Szeptemberben a Dacia és a Ford együtt 29 077 járművet gyártott, ebből 21 921-et a Dacia és 7156-ot a Ford.

Elemzők szerint a Teslát segítette az erős kínai kereslet, az Európába irányuló export növekedése és az olcsóbb Y modell bevezetése.

Szeptemberben 9524 új személyautó került forgalomba, ami 17 százalékos csökkenés éves összevetésben.

A magyar használtautó-piacon 534 400 személygépkocsi cserélt gazdát augusztus végéig, 3,5 százalékkal több, mint egy évvel korábban – tájékoztatta a JóAutók.hu hétfőn az MTI-t, a

Egyre több háztartásban van második, vagy akár harmadik családi autó is.

A legtöbb autót a Volkswagen csoport márkáiból helyezték forgalomba augusztusban az EU-ban, 164 ezret, 15,9 százalékkal kevesebbet, mint 2020 augusztusában.

A legkeresettebb modell a Skoda Fabia volt, ebből 10 763 darab kelt el.

A kereslet alakulásával kapcsolatos várakozásokat tükröző almutató is nagymértékben romlott, 24,8 pontról 6,7 pontra, a foglalkoztatási várakozások pedig a negatív irányba billentek.

A brit autóipar az év eleje óta július végéig 126,7 ezer teljesen elektromos és hibrid autót gyártott.