Az ELMŰ-ÉMÁSZ több mint kétmillió ügyfele számára biztosítja az energiaellátást és az ahhoz kapcsolódó infrastrukturális szolgáltatásokat.
A vállalat folyamatosan azon dolgozik, hogy a szolgáltatások automatizációjának és a folyamatok robotizációjának segítségével ügyfeleik számára a 21. század digitális elvárásainak megfelelő szolgáltatást nyújtsanak. A fejlesztéseknek köszönhetően ma már havonta közel 1 millió felhasználó intézi számítógépén elektronikusan az ügyeit.
A villamos energia használata rendkívül kényelmessé teszi a háztartási berendezések használatát. Az egyetlen kényelmetlenséget a fogyasztásmérő éves/havi leolvasása jelentette a felhasználóknak. Évente legalább egy alkalommal be kellett engednünk a mérő leolvasót, hogy a leolvasás a helyszínen, emberi munkával megtörténjen. Ezek az idők most elmúltak. Az ELMŰ-ÉMÁSZ EnergiApp mobil-applikáció szükségtelenné teszi, hogy a leolvasóra várjunk.
„A XXI. század elején az okostelefonok világában ügyfeleink joggal várhatják el, hogy kiszolgálásuk a lehető leggyorsabb és legkényelmesebb módon történjen, hiszen ma már egyre kevesebben keresik a papír alapú megoldásokat. Rohamosan nő azon ügyfelek száma, akik a személyes ügyintézés helyett a mobil applikáción alapuló ügyintézést részesítik előnyben” – mondta Dr. Marie-Theres Thiell, az ELMŰ-ÉMÁSZ igazgatósági elnöke.
Az ELMŰ-ÉMÁSZ kiemelt figyelmet szentel a digitalizációra és az okos hálózati beruházások megvalósítására. Ezek közül kiemelt jelentőségűek a hálózati flexibilitás és automatizálás növelése a hálózatokon, amelyek az elmúlt 10 évben a szolgáltatási minőségi mutatókban átlagosan 40%-os javulást eredményeztek (SAIFI 30%/45%, SAIDI 28%/40%).
További okos hálózati megoldások vannak megvalósítási fázisban, mint a smart mérő és a smart modem programok, az autonóm hálózati megoldások megvalósítása és a legkorszerűbb moduláris alállomások pilot programja, amelyektől további nagyon komoly javulást várunk a hálózati szolgáltatásunk minősége mellett az ügyfélélmény terén is.
„Az automatizáció révén nemcsak ügyfeleink energiaellátásának üzembiztonságát sikerült jelentős mértékben javítanunk, hanem az ügyintézési időt is sikerült lerövidítenünk. Mivel senki sem szeret otthon a mérőleolvasóra várni, ezért a legújabb okos leolvasási megoldásunk bevezetésével lehetővé tettük ügyfeleink számára, hogy mind az éves, mind a havi leolvasott adatokat az applikáción keresztül továbbítsák” – mondta Béres József, az ELMŰ Hálózati Kft. és az ÉMÁSZ Hálózati Kft. ügyvezető igazgatója.
A társasághoz intézett írásos megkeresések több mint 80%-a már az online csatornákon érkezik be. Már közel 300 ezer ügyfél használja az elektronikus számlaszolgáltatást, mellyel a számlák elektronikus formában megtekinthetők és készpénzmentes fizetési módokon kiegyenlíthetők. A beérkező számlákról az ELMŰ-ÉMÁSZ e-mailben küld tájékoztatást. A számlák rendszerezetten, díjmentesen, korlátlan ideig elérhetőek az online ügyfélszolgálaton és immár a mobil applikációban is.
Az ELMŰ-ÉMÁSZ ezeket a szempontokat tartotta szem előtt, amikor kifejlesztette elektronikus ügyintézést támogató rendszereit. Jelenleg havonta majd 1 millió elektronikus ügyintézés (pl. mérőóraállás be-jelentése, részfogyasztás módosítása, elektronikus fizetési tranzakció stb.) zajlik a vállalat elektronikus csatornáin keresztül és az alkalmazás segítségével várhatóan ez a szám növekedni fog.
Az EnergiApp alkalmazás segítségével a fogyasztók telefonjukon keresztül jelenthetik be a mérőállást. A mérőórák viszont sok esetben pincében, kamrában vagy nem jól megvilágított lépcsőházban helyezkednek el, ezért a pontos értékékek leolvasását úgy könnyítették meg az ELMŰ-ÉMÁSZ fejlesztői, hogy az ügyfelek egy kattintással fényképet készíthetnek, amelyet az applikáción keresztül juttathatnak el a tár-sasághoz. Így az alkalmazás használatával minimálisra csökken a hibás mérőállásközlés lehetősége.
OTS