Megújította együttműködési megállapodását az MTB Magyar Takarékszövetkezeti Bank és a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács, céljuk, hogy erősítsék az ágazat versenyképességét és a rendelkezésre álló források maximális kihasználását.
A két szervezet közös közleménye szerint vállalták továbbá, hogy kiemelt figyelmet fordítanak a hazai tejfogyasztást ösztönző programok sikeres megvalósítására.
A tájékoztatás szerint Harcz Zoltán, a Tej Terméktanács ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a szakmaközi szervezet felvehet olyan tagokat, akik tevékenysége nem, vagy csak közvetve köthető a tejhez, de segíteni kívánják a szervezet kitűzött céljainak elérését.
A takarékszövetkezeti bankkal kötött pártoló tagsági megállapodás megújítása további támogatást nyújt a Tej Terméktanácsnak és a tejszektor szereplőinek, hogy az előttük álló feladatokat hatékonyabban végezhessék el. Ilyen feladat például a tejtermelő telepek modernizálása és a hazai élelmiszeripar erősítése a háttérben működő feldolgozóipar hosszú távú fejlesztésével. Az aláírók egyetértenek abban, hogy a magasabb hozzáadott értéket képviselő feldolgozott tejtermékek arányának emelésével az agrárium egésze a jelenleginél nagyobb mértékben járulhat hozzá a cégek és a nemzetgazdaság eredményességéhez.
A kibővített együttműködés aláírásakor Szabó Levente üzleti vezérigazgató-helyettes hangsúlyozta, hogy a Takarék Csoport kiemelt fontosságúnak tartja a tejágazatot. Az ágazat által igényelt nagy értékű beruházásokhoz szükség van stabil és kiszámítható finanszírozásra. A Takarék Csoport azonban nemcsak pénzügyi partnerként kíván részt venni az ágazat életében, hanem piaci előrejelzésekkel, elemzésekkel is segíteni akarja a tejtermelő gazdák eligazodását a globális, európai és hazai tejpiacon.
A megújított együttműködés segítheti a Tej Terméktanácsot abban is, hogy a tejágazat minél kedvezőbb pozíciót érjen el a következő európai uniós költségvetési ciklusban, illetve az addig tartó átmeneti időszakban. A tejszektor számára fontos, hogy a jövőben pályázati források nyíljanak meg a technológia fejlesztésére, az energiahatékonyság növelésére, a környezet védelmére, valamint állatjóléti célok elérésére.
Az aláírók egyetértettek abban, hogy sok más jellegű kihívás is áll a tejágazat előtt, így például a közösségi marketing és a hosszú távú szerződések még hatékonyabb kihasználása – áll a közleményben.