A Buda környéki régió lakosságszámának növekedése kihívás a közlekedés számára is; a kormány egyebek mellett 40 kényelmes és környezetbarát busz forgalomba helyezésével segít megoldást találni a problémákra – mondta Menczer Tamás, a Külgazdasági és Külügyminisztérium államtitkára, Pest megye 2-es választókerületének parlamenti képviselőjelöltje sajtótájékoztatón Budapesten, szombaton.
A tájékoztatásért és Magyarország nemzetközi megjelenítéséért felelős államtitkár kiemelte: az első 10 elektromos meghajtású járművet már használják is a Budakeszire utazók; a fennmaradó 30, szintén már megérkezett autóbusz Budaörs és Budakeszi irányába fog közlekedni. A budakeszi útvonalon zajlik a buszsáv tervezése, amelynek segítségével majd a tömegközlekedést választók dugó esetén napi egy órát is nyerhetnek – tájékoztatott.
Az államtitkár beszámolt arról, hogy Pátyon megépül az M1-es autópálya lehajtó szakasza, a jövő héten teszik le az alapkövet. A kormány által támogatott fejlesztés segíteni fogja az eljutást Pátyra, Telkibe, Budajenőre és Budakeszire is, „rendkívüli módon kinyitja a közlekedés lehetőségeit” – fogalmazott.
A pilisi régióról beszélve Menczer Tamás felidézte, hogy mára már a Kiss típusú, „rendkívül kényelmes” motorvonatok naponta 9-szer közlekednek, szemben a tavalyi 3 alkalommal. „Jelenleg a választókörzetemben több településen 23 utca, 4 járda és 2 országúti szakasz felújítása zajlik és további 3 településért lobbizom jó esélyekkel” – jegyezte meg.
Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár, országgyűlési képviselő, a budapesti 3-as számú választókörzet fideszes jelöltje az eseményen arról tájékoztatott, hogy a 40 autóbusz beszerzését 100 százalékban a kormány finanszírozta összesen 8,1 milliárd forint értékben.
A Miniszterelnökség államtitkára úgy fogalmazott, hogy „a kormány Budapest pártján áll és építi a várost”, hiszen „sikeres Budapest nélkül nincs sikeres Magyarország”. Megjegyezte: az elektromos meghajtású autóbuszokkal és a 75 nemrég beszerzett, sűrített földgázzal működő busszal a nyár végéig elérik, hogy Buda és az agglomeráció között a kékbuszos rendszerben kizárólag alternatív hajtású környezetkímélő járművek közlekednek majd.
Tájékoztatott arról is, hogy az esemény apropóját adó 40 vadonatúj Mercedes-Benz eCitaro típusú autóbusz alacsonypadlós, légkondicionálással rendelkezik, 28 ülő és 50 álló utas szállítására alkalmas, gyakorlatilag hangtalan, káros anyagot nem bocsát ki.
A Budapest Fejlesztési Központ (BFK) és a MÁV-Volán-csoport közös sajtótájékoztatóján Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatója elmondta, hogy Budakeszire eddig is sokan utaztak tömegközlekedéssel, ezek a járatok a jövőben még vonzóbbak lesznek.
A budai agglomerációban a térség domborzati adottságai miatt rövid távon a kötött pályás tömegközlekedés kialakítása nem lehetséges, ezért más megoldást kellett keresni a környezetbarát közlekedés megteremtése érdekében – hangsúlyozta.
Pafféri Zoltán, a Volánbusz Zrt. elnök-vezérigazgatója arról beszélt, hogy a Zöld Busz Program keretében elnyert támogatás révén összesen 100 darabos e-busz flotta kialakítását tervezik. Ekkora járműállománnyal 5343 tonnányi szén-dioxid-kibocsátást lehet megtakarítani évente a legnagyobb környezeti ártalomnak kitett főváros és a nagyvárosok mintegy 3 millió lakosa számára – húzta alá.
(A fotó illusztráció)
Amennyiben tetszik a tartalmak sokszínűsége, kérjük támogassa a PannonHírnök szerkesztőinek munkáját és kövessen minket a Facebookon