Több mint 28 milliárd forintot költöttek energiaitalokra Magyarországon tavaly április és idén március között, 9 százalékkal többet, mint a megelőző 12 hónapban; mennyiségben 44 millió liter fogyott, ami 4 százalékos növekedés a Nielsen kiskereskedelmi indexe szerint.
A társaság szerdai tájékoztatása szerint az energia- és sportitalok népszerűsége évek óta folyamatosan nő. Fogyasztásuk egész évben kimagasló, de a teljes éves forgalom 28 százaléka a vizsga- és fesztiválszezonban realizálódik.
Az értékbeli forgalom egyharmadát Budapesten és környékén mérték.
Az energiaitalok eladásában a kisebb szervezett és független boltok kimondottan jól teljesítenek, az összesített értékbeli forgalom csaknem fele ezekben az üzletekben keletkezett.
A diszkontok és benzinkutak forgalma fejlődött a legdinamikusabban, értékben kétszámjegyű növekedést mutatott az energiaitalok eladása.