A hibák jelzését és a számlázást is segítik azok a mobilhálózaton kommunikáló okos mérőórák, amelyeket már 1500 fogyasztónál szereltek fel a Zalavíz szolgáltatási területén – tájékoztatta a hálózati hátteret biztosító Telenor az MTI-t.
A 161 településen mintegy 150 ezer ember ivóvízellátásáért és szennyvízkezeléséért felelős Zalavíz Zrt. az eddigi 1500 fogyasztó mellé 2024-ig további 10 ezer mérőállást köt rá a Telenor hálózatán működő IoT (Internet of Things) rendszerre.
Az eszközök egyebek mellett képesek a vízszivárgások azonnali észlelésére és a csőtörések előrejelzésére, amivel radikálisan csökkenthető a fogyasztók esetleges anyagi kára, továbbá nagyságrendekkel több ivóvíz lesz megmenthető egy meghibásodás esetén.
Mindez a szorító munkaerőhiány enyhítésében is segít: az új rendszerbe kötött vízórák leolvasását már nem kell személyesen végezni, hanem automatikusan, online rögzíti a vízszolgáltató rendszere. Ez a megoldás a vízmű díjszámlázási és ügyfélkezelési feladatainak ellátásában is jelentős segítséget nyújt.