Az Agrármarketing Centrum idén először rendezi meg a hazai borok népszerűsítését célzó rendezvényt Hungarian Wine Summit néven – közölte a szervezet csütörtökön az MTI-vel.
A Hungarian Wine Summit egy beutaztatáson alapuló esemény, melynek célja megismertetni a magyar borokat és borvidékeket, a magyar borok sokszínűségét a nemzetközi szakértőkkel, valamint segíteni a borászatokat üzleti kapcsolati hálójuk kibővítésében, ezáltal hozzájárulva az exportvolumen növeléséhez – írták.
A csaknem 100 nemzetközi borszakértő, véleményvezérek, beszerzők, Master of Wine-ok, szakújságírók szerte Európából március 20-tól kóstolókon, borvacsorákon, a borrégiókat bemutató kétnapos, vezetett túrákon vesznek részt.
A hazai és nemzetközi szakmai közönség a programhoz a SIRHA Budapest nemzetközi élelmiszeripari és HoReCa szakkiállításon csatlakozhat március 22-24. között a Hungexpón. A szakkiállításon kilencven magyar borásznak biztosítanak bemutatkozási lehetőséget sétálókóstoló keretében, emellett tokaji bor- és pezsgőbárral, valamint a magyar borexport számára fontos szőlőfajtákat és borstílusokat bemutató mesterkurzusokkal várják a szakmai közönséget.
A borszakmai rendezvényt az Agrármarketing Centrum az Agrárminisztériummal és a Hegyközségek Nemzeti Tanácsával együttműködve valósítja meg.