Kimagasló látogatószámot ért el a főváros mellett Pécsen és Sopronban megrendezett Budapest Design Week, valamint a hazai és külföldi designerek termékeit felvonultató 360 Design Budapest kiállítás is.
Idén több mint húszezren látogatták meg a mintegy százharminc design programot magába foglaló Budapest Design Week rendezvénysorozatot.
A design hét központi eseményét, a több mint száz hazai és régiós kortárs alkotót bemutató 360 Design Budapest kiállítás pedig látogatói rekordot döntött: a megközelítőleg háromszáz designterméket, valamint ipar- és képzőművészeti alkotást felvonultató tárlat idén ötezer érdeklődőt vonzott – közölte a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) pénteken az MTI-vel.
A Budapest Design Week a legátfogóbb, legtöbb programot magában foglaló, a fővároson is túlmutató kreatívipari eseménysorozat, mely egyben a designszakma éves hazai seregszemléje is – olvasható a közleményben.
Mint írják, az október 10. és 20. között megrendezett Budapest Design Week során a fővárosban 109, míg Pécsett 11, Sopronban pedig 7 program várta a nagyközönséget. A programsorozat részeként az érdeklődők kiállításokon fedezhették fel a magyar kreatívipar újdonságait, valamint többek között előadások, aukciók, gasztronómiai- és zenei programok, valamint divatbemutatók is színesítették a programkínálatot.
“Nagy öröm számunkra, hogy a rendezvénysorozat 10 napja alatt több tízezren voltak kíváncsiak a kreatívipari termékekre és újdonságokra. Idén a design hét új mérföldkövet jelentett, hiszen az évről-évre növekvő érdeklődés rámutatott, hogy a magyar design nemcsak hazánkban, hanem régiós szinten is nagyobb figyelmet kap“
– idézi a közlemény Jakab Zsófia kreatívipar fejlesztéséért és ágazati koordinációjáért felelős miniszteri biztost, az MDDÜ vezérigazgatóját.
A tájékoztatás szerint a Budapest Design Week kifejezetten a hazai márkáknak nyújtott bemutatkozási lehetőséget, a design hét központi eseménye, a Red-dot díjas 360 Design Budapest kiállítás pedig a legkiválóbb hazai alkotók mellett holland, ukrán, szlovák, cseh, lengyel és osztrák designerek termékeit is prezentálta.
A Budapest Design Week érdekessége
A kiállított tárgyak innovatív tervezési megközelítéseket, kézműves technikákat, fenntartható technológiákat vagy az alkotók egyedi know-how-ját mutatták be, mindemellett a legmodernebb gyártási módszereket is sok esetben ötvözték.
Az esemény során mintegy ötezer látogató érkezett a mintegy háromszáz bútorból, lakberendezési kiegészítőből, valamint ipar és képzőművészeti alkotásból álló tárlat megtekintésére.
A kiállítást szervező MDDÜ a tárlat kapcsán célul tűzte ki, hogy minél szélesebb körben megismertesse a közönséggel a design- és kreatíviparban rejlő lehetőségeket, a kortárs és kulturális értékek sokszínűségét. Így az elmúlt években a 360 Design Budapest kiállítás azon túl, hogy a kortárs formatervezés egyik meghatározó helyszíne lett, a tudásátadásnak és az iparági versenyképesség növelésének is eszközévé vált – olvasható a közleményben.
Mint írják, a kreatív ágazatok szereplői közötti együttműködések ösztönzését szem előtt tartva a szakképzési és felsőoktatási intézmények tanulói és oktatói is meghívást kaptak a rendezvényre.
Az interaktív, élményalapú tárlatvezetésre az ország minden tájáról kiemelkedő volt az érdeklődés.
Összesen 7 szakoktatási és szakképzési intézményből 230 tanuló és egyetemi hallgató érkezett, hogy élményalapú tárlatvezetéseken keresztül kapjon betekintést a kortárs design irányzataiba és meghatározó szereplőinek munkásságába.
A 360 Design Budapest emellett a tervezőknek és gyártóknak is találkozási lehetőséget teremtett, a Meet the Designer and Manufacturer elnevezésű program pedig a szakmai együttműködések, diszkurzusok létrejöttét segítette – áll az összegzésben.