A jegybank ismételten lehetővé tette a Magyar Cetelem Banknak a minősített fogyasztóbarát személyi hitel forgalmazását miután a pénzintézet biztosította a teljeskörű online ügyintézést – tájékoztatta a Magyar Nemzeti Bank (MNB) kedden az MTI-t.
A közleményben emlékeztettek arra, hogy a felfüggesztésről idén júniusban vezetői levélben tájékoztatta a jegybank a hitelintézetet, mert nem felelt meg az online igényelhetőségére vonatkozó előírásának.
A fogyasztóbarát személyi kölcsön minősítés elnyeréséhez a pályázó pénzügyi intézményeknek az azokkal már szerződéses kapcsolatban álló adósok számára idén április 1-jétől, minden más ügyfél számára pedig július 1-jétől kellett lehetővé tenni a teljeskörű online hitelfelvétel lehetőségét – idézték fel.
Az MNB felhívta a figyelmet arra, hogy az online hitelfelvétel a hagyományos eljáráshoz képest a fogyasztók számára gyorsabb és olcsóbb, ugyanis a bankok folyósítási díjat nem számíthatnak fel, és a kölcsönt a hitel befogadását követő 2 munkanapon belül folyósítani kell. Hagyományos eljárásnál a díj a hitelösszeg maximum 0,75 százaléka és a folyósítási idő 3 munkanap.
A fogyasztóbarát személyi kölcsönöket itthon jelenleg 7 kereskedelmi bank, illetve banki fióktelep forgalmazza. A jegybank adatai szerint az év első hónapjaiban az összes újonnan felvett személyi kölcsön több mint 20 százalékát már a fogyasztóbarát termékek adták.
Az MNB honlapján külön információs felületet is létrehozott az érdeklődők számára a fogyasztóbarát személyi kölcsönök témájában, továbbá az ügyfelek eligazodását termék-összehasonlító kalkulátor is segíti – húzta alá az MNB közleményében.
Kövessen minket: Facebook