Pannonhírnök
Keresés
Close this search box.

Újra terítéken a székelyföldi kétnyelvű kommunikáció

Pozitív és követendő példa az LC Waikiki, Altex, Pepco, Martes Sport és a Zoo Center üzletek kétnyelvű kommunikációja.

Az Erdélyi Magyar Nemzeti Tanács csíkszéki szervezete februárban levélben kereste meg a nyitás előtt álló NEST bevásárlóközpontot, hogy az üzletekben, valamint a vásárlókkal való kapcsolattartásban használják a magyar nyelvet.

Az EMNT csíkszeredai munkatársai felkeresték az üzleteket, hogy ellenőrizzék a kétnyelvűség gyakorlását a járvány miatt a tervezetthez képest későbben nyitó üzletközpontban.

Tiboldi László, az EMNT csíkszéki szervezetének elnöke a NEST (RC Europe Romania) üzletlánc vezetőségének korábban elküldött, a kereskedelmi kétnyelvűséget szorgalmazó levelében kérte, hogy a vásárlókkal való kommunikációjukban, a feliratokon, szóróanyagokban használják a magyar nyelvet, illetve a kereskedelmi egységek külső és belső felületeinek reklámhordozói magyar nyelven is láthatóak legyenek.

A március végére tervezett megnyitó a járvány miatt hónapokat késett, mára viszont mindegyik üzlet megnyílt. A bevásárlóközpont marketingfelelőse korábban természetesnek találta az EMNT kérését, biztosítva őket az együttműködésről. A napokban az EMNT Kétnyelvűséget a kereskedelemben! projektjének vezetői terepszemlét tartottak, megvizsgálva egyenként az üzletekben alkalmazott kommunikációt. Ennek során pozitív és negatív példával egyaránt találkoztak. Egyes üzletekben kérésük eredményeként kifejezetten törekedtek a minőségi kétnyelvű kommunikációra.

Pozitív és követendő példa az LC Waikiki, Altex, Pepco, Martes Sport és a Zoo Center üzletek kétnyelvű kommunikációja, ahol a vásárlókkal való román-magyar társalgás mellett az üzletben található reklámfelületek, hirdetések, termékkategóriák leírása, szóróanyagok, illetve egyéb – tájékoztató jellegű – feliratok is kétnyelvűek.

Ezzel szemben viszont a Takko, KIK, Deichmann, CCC, Orsay reklámhordozóikban és felirataiban kizárólag a román nyelvet használják, és ezekben az üzletekben jelenleg semmiféle törekvés nem látszik a kétnyelvűsítésre.

A Kétnyelvűséget a kereskedelemben! projekt csíkszeredai munkatársai folytatják akciójukat és azon üzletek esetében, ahol nem történt meg a kétnyelvűsítés, tárgyalásokat kezdeményeznek az üzletek vezetőivel. „Székelyföldön, tömbmagyar területen üzleti szempontból is ajánlott a kereskedelmi egységek kétnyelvű kommunikációja” – hangsúlyozta Tiboldi László, az EMNT csíkszéki elnöke az Erdélyi Magyar Nemzeti Tanács sajtóirodája szerint.

Külhoni Magyar Sajtószolgálat (KMS)

(A nyitókép illusztráció)

További cikkek