A tesztüzem heteken belül megkezdődhet – tudta meg a Népszava.
Az Országos Mentőszolgálaton (OMSZ) belül július eleje óta az állomásvezetők feladata felmérni, hogy a mentőápolók közül kik vállalnának többletbérezés ellenében szolgálatokat egy új kerékpáros mentőegységben. A bringás mentőket elsősorban városokban vetnék be, különösen azokon a területeken, ahonnan az átlagosnál is több a hívás. A főváros, illetve a Közép-Magyarországi Régió éppen ilyen.
Naponta akár 3 ezer feladatot is kaphatnak országszerte a mentők
Naponta akár 3 ezer feladatot is kaphatnak országszerte a mentők, a hívások egyharmada pedig Budapestről és a környékéről érkezik. A régióban szolgálatot teljesítő mentők nem is győzik, ezért naponta 10-15 autót vezényelnek az ország más pontjairól a fővárosba. De még ezzel együtt is előfordul, hogy torlódnak a hívások, a mentőre jóval több mint 15 percet kell várni.
Az Országos Mentőszolgálat kommunikációs vezetője, Győrfi Pál megerősítette lapunk információját. Mint kérdéseinkre válaszolva írta: a fővárosban jövő tavasszal indul ez a program, jelenleg a kerékpáros mentés feltételeinek kialakítása zajlik.
A tesztüzem pedig heteken belül megkezdődhet. Terveik szerint a főváros belső, forgalmas területein találkozhatnak majd az emberek a kerékpáros elsősegélynyújtókkal. Hozzátette: kedvező tapasztalatok esetén ezt a mentési módszert akár más városokra is kiterjeszthetik.
Milyen felszereltsége lesz a kerékpároknak?
A szolgáltatás részleteit firtató kérdéseinkre nem kaptunk választ. Így például arra sem, hogy eddig hány mentőápoló jelentkezett a speciális mentőegységbe. A toborzó levél szerint a jelentkezés határideje augusztus hetedike volt. Azt is kérdeztük: Milyen felszereltsége lesz a kerékpároknak? Kapnak-e kék lámpát vagy a szirénához hasonló hangjelzőt? Milyen eszközök, gyógyszerek használhatók az elektromos mentőkerékpárokon?
A teljes cikk ITT olvasható!
A nyitókép illusztráció, a Londoni Mentőszolgálat gyorskerékpárja.