Növekedésre számít a Dacia
Az ügyvezető igazgató az MTI-nek nyilatkozva reális célnak nevezte, hogy a márka minden modellje az első három legnépszerűbb modell között legyen a saját szegmensében a magánvásárlók között.
Az ügyvezető igazgató az MTI-nek nyilatkozva reális célnak nevezte, hogy a márka minden modellje az első három legnépszerűbb modell között legyen a saját szegmensében a magánvásárlók között.
A cseh autóipari szövetség számításai szerint több mint 250 ezerrel kevesebb személyautót gyártanak az idén a chipek hiánya miatt Csehországban.
Kétezer darab felett értékesített a Kia, a Dacia, a Renault, a Suzuki és a Hyundai márka is.
A globális csiphiány a magyarországi autógyártóknál is termelésingadozást okozott. A félvezető-ellátás problémája még hónapokig sújtani fogja az autóipart.
A Skoda értesülései szerint várható, hogy a chipek hiánya csak 2022 közepén oldódik meg.
A csehországi autógyárak közül eddig a Hyundai van a legjobb helyzetben.
Szeptemberben a Dacia és a Ford együtt 29 077 járművet gyártott, ebből 21 921-et a Dacia és 7156-ot a Ford.
Elemzők szerint a Teslát segítette az erős kínai kereslet, az Európába irányuló export növekedése és az olcsóbb Y modell bevezetése.
A legkeresettebb modell a Skoda Fabia volt, ebből 10 763 darab kelt el.
A kereslet alakulásával kapcsolatos várakozásokat tükröző almutató is nagymértékben romlott, 24,8 pontról 6,7 pontra, a foglalkoztatási várakozások pedig a negatív irányba billentek.
A nyereségből az anyavállalat részvényeseire jutó rész 222,51 milliárd jen lett a 80,87 milliárd jen egy évvel korábbi veszteség után.
A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tájékoztatása szerint, a kecskeméti gyár az aktuális helyzethez a termelés rugalmas módosításával alkalmazkodik.