
Leállt a termelés a kecskeméti Mercedes-gyárban
A kecskeméti Mercedes-gyárban eredetileg december 15-étől állt volna le a termelés, ezt hozták előbbre pár nappal.

A kecskeméti Mercedes-gyárban eredetileg december 15-étől állt volna le a termelés, ezt hozták előbbre pár nappal.

Az idei első 11 hónapban az eladások 4,5 százalékkal nőttek éves összevetésben.

Nagy-Britanniában tavaly 1 millió 630 ezer új autót adtak el, ami 29,4 százalékos csökkenés a megelőző évhez képest, és a legnagyobb esés 1943 óta.

Az ügyvezető igazgató az MTI-nek nyilatkozva reális célnak nevezte, hogy a márka minden modellje az első három legnépszerűbb modell között legyen a saját szegmensében a magánvásárlók között.

A cseh autóipari szövetség számításai szerint több mint 250 ezerrel kevesebb személyautót gyártanak az idén a chipek hiánya miatt Csehországban.

Kétezer darab felett értékesített a Kia, a Dacia, a Renault, a Suzuki és a Hyundai márka is.

A globális csiphiány a magyarországi autógyártóknál is termelésingadozást okozott. A félvezető-ellátás problémája még hónapokig sújtani fogja az autóipart.

A Skoda értesülései szerint várható, hogy a chipek hiánya csak 2022 közepén oldódik meg.

A csehországi autógyárak közül eddig a Hyundai van a legjobb helyzetben.
Szeptemberben a Dacia és a Ford együtt 29 077 járművet gyártott, ebből 21 921-et a Dacia és 7156-ot a Ford.

Elemzők szerint a Teslát segítette az erős kínai kereslet, az Európába irányuló export növekedése és az olcsóbb Y modell bevezetése.

A legkeresettebb modell a Skoda Fabia volt, ebből 10 763 darab kelt el.