A hetvenes évek óta közlekedő, a vasutasok körében Piroskának hívott BZ-Mot dízel meghajtású vasúti szerelvényen közlekedhetnek ma az utasok azokon a vonalakon, amelyek nincsenek villamosítva.
Ezeket a legmodernebb, zéróemissziós járművekkel váltaná fel a MÁV-Start a következő tíz évben, melyek a felsővezetékes szakaszokon áramszedővel, a nem villamosított szakaszokon pedig belső akkumulátorról meghajtva közlekednek.
Mint a vasúttársaság írja a közleményében, a kettős üzemű motorvonatok esetében alapvetően két járműtípust különböztethetünk meg. Az egyik a dízelmotoros és villamos felsővezetékes üzemű hibrid motorvonatok; a másik a zéró emissziós (károsanyag) kibocsátással rendelkező, hibrid villamos motorvonatok, amely járművek lehetnek vagy akkumulátoros és felsővezetékes üzemű villamos motorvonatok, vagy pl. hidrogén meghajtású (üzemanyag cellás) járművek.
Ezek közül a MÁV-START akkumulátoros üzemmel rendelkező kettős üzemű villamos motorvonatokat kíván beszerezni.
A teljes cikket ITT olvashatja.
A nyitókép illusztráció.