Egy horvátzsidányi palackozóüzem élesztené fel a legendás üdítőitalt, a Bambit, ősztől lehet majd kapni boltokban és vendéglátóhelyeken – írja a Forbes.
Két évébe telt az egykori kockázati tőkebefektetéssel foglalkozó portfoliómenedzsernek, Dorogi Évának, hogy megszerezze a Bambi védjegyét. A horvátzsidányi ásványvízpalackozóba még négy éve szállt be a Dorogi család pénzügyi befektetőként; azt követően, hogy a család átvette a cég vezetését (akkor már Art Water Kft. néven), elindult a Bambi-projekt.
Az ikonikus üdítőital felélesztése egy 1,5 milliárd forintos projekt volt.
A hibrid gyártósor egy 840 millió forintos, részben hitelből, részben saját forrásból finanszírozott beruházásból épült fel, valamint 380 millió forintos uniós támogatásból. A gyártósoron felül felmerült költségek a termék receptúrájának kifejlesztéséhez kapcsolódtak, illetve a márkaépítési terv kidolgozásához, amit egy neves, korábban többek között a Bortársaságnak, a Librinek és a Sauskának is dolgozó márkaépítőhöz fűződtek.
A cégnél öt év megtérülési idővel számolnak.
Az új gyártósor üveges, PET-palackos, valamint újrahasznosított PLA-palackos szénsavas és szénsavmentes italok palackozására is alkalmas. Kezdetben négy ízzel (rebarbara, narancs-sevillai narancsvirág, gyömbér-boróra és citrusos citrom) ízekkel indulnak. Mindegyik üdítő természetes alapanyagokból készül majd, alacsony cukortartalommal (az eredeti Bambi 12 százalékos cukortartalmával szemben).
A teljes cikket ITT olvashatja.
A nyitókép illusztráció.