Pannonhírnök
Keresés
Close this search box.

Mennyei hang! címmel tart bemutatót a Játékszín

Mennyei hang! címmel tart bemutatót a Játékszín: "a világ legrosszabb és legboldogabb" operaénekesnőjéről szóló vígjátékot Bánsági Ildikó és Gálvölgyi János főszereplésével, Bagó Bertalan rendezésében április 28-án tűzi műsorra a színház.

Mennyei hang! címmel tart bemutatót a Játékszín: „a világ legrosszabb és legboldogabb” operaénekesnőjéről szóló vígjátékot Bánsági Ildikó és Gálvölgyi János főszereplésével, Bagó Bertalan rendezésében április 28-án tűzi műsorra a színház.

Peter Quilter darabját Galambos Attila fordításában mutatják be – mondta el a színház keddi budapesti sajtótájékoztatóján Bank Tamás igazgató.
Mint mondta, a Florence Foster Jenkins életéről szóló darab első bemutatóját 2005-ben tartották Birminghamben, majd mintegy húsz országában játszották. A vígjátékból készült 2016-os filmváltozatot Meryl Streep vitte sikerre.

Florence Foster Jenkins 1868-ban született, és a mai napig méltán viseli a világ legrosszabb operaénekesnője címet, ám előadásaira minden jegy elkelt, lemezt is készített, fellépett a Carnegie Hallban. Bagó Bertalan kiemelte: nem az az érdekes, hogy hogyan élt és halt, hanem maga a jelenség. Az énekesnő volt az első celeb, kitalálta, hogyan kell eladni a brandet, amit képviselt, ruháit is maga tervezte

– hangsúlyozta.

Egy olyan világot teremtett meg, amely sokak számára vonzó, sokak számára nevetséges volt, de mindenképpen változást hozott – mondta, hozzátéve: számára ambivalens a történet, ugyan csodálja Jenkins akaraterejét, de nem érti, miért fordította energiáit a tehetségtelenségre. Az énekesnő a dilettantizmus csúcsa, a dilettáns emberek védőangyala. Fellépései alkalmával a nézők nem tudták, hogy röhögjenek-e vagy sírjanak, de mindenképp hatalmas sikert aratott – mondta, hozzáfűzve: nem biztos, hogy az énekesnő tudta, hogy jól vagy rosszul énekel-e, de azt biztosan tudta, hogy mit csinál. Mindent legyőző exhibicionizmus vezérelte, Jenkins az akarat és a dilettantizmus furcsa egyvelege, amely nagyon hajaz a mostani világra – jegyezte meg.

Bánsági Ildikó elmondta: az énekesnő karakterét megformálni nagy lehetőség egy színésznő számára, őt is az érdekli, hogy mi motiválja ezt a nőt, akinek tettei mögött naivitást és zeneimádatot érez. A legnagyobb kihívást a színésznő számára az jelenti, ami Florence-nek sikerült – őszintén elhinni, hogy tud operát énekelni. A figura megformálásához énekórákat is vesz, mint mondta, a szerep pályafutásának koronája lehet.

A színésznő nehéz feladat előtt áll, hiszen az áriákat rosszul begyakorolni nagyobb munka, mint jól megtanulni. „A bohóc a legjobb artista” – jegyezte meg a rendező.
A Florence férjét alakító Gálvölgyi János szerint a nőnek valószínűleg a személyisége a titka: olyan bája lehetett, amely hatott a közönségre. Jenkins zongoristáját Szemenyei János kelti életre, aki elmondta: nagy kihívás számára, klasszikus zenét játszani.
A darabban Lévay Viktória alakítja az énekesnő barátnőjét, aki rajong érte, Murányi Tünde egy mexikói házvezetőnőt játszik. Bacsa Ildikó egy kritikust formál meg, ő az egyetlen, aki meg meri mondani Jenkinsnek, hogy borzasztóan énekel.
Az előadás dramaturgja Lőkös Ildikó, díszlet- és jelmeztervezője Vereckei Rita.

További cikkek