200 kormányablakban mesterséges intelligenciával támogatott, érintőképernyős önkiszolgáló pontokon is lehet már ügyeket intézni – közölte a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató (NISZ) Zrt. az MTI-vel.
A közlemény szerint a Mesterséges Intelligencia Asszisztens pontokon könnyen, gyorsan, ügyintézői beavatkozás és sorban állás nélkül lehet elektronikusan bizonyos ügyeket intézni, például vezetői engedélyt vagy személyi igazolványt pótoltatni, gépjárművel kapcsolatos ügyekben eljárni, anyakönyvi kivonatot és erkölcsi bizonyítványt igényelni, de az ügykörök folyamatosan bővülnek.
Az önkiszolgáló terminálokon kamera, mikrofon, ujjlenyomat- és okmányolvasó, hangszóró, nyomtató, bankkártya-terminál, valamint aláíró pad található. A rendszer lépésről lépésre vezeti végig a felhasználót az ügyintézés menetén, és az azonosítás is a mesterséges intelligencia segítségével történik, amely az egyik legbiztonságosabb azonosítási forma.
A projekt 2,6 milliárd forint vissza nem térítendő európai uniós támogatásból valósul meg – olvasható a közleményben.
Forrás: MTI.
Nyitókép: kormanyhivatal.hu
Amennyiben tetszik a tartalmak sokszínűsége, kérjük szánjon még ránk pár percet támogassa a PannonHírnök szerkesztőinek munkáját és kövessen minket a Facebookon!