Pannonhírnök

Marketingkampányt indított a Tej Terméktanács

A hazai trappista sajt fogyasztására buzdítanak.

A Tej Terméktanács közösségi marketing alapjának finanszírozásából országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista sajt fogyasztásának ösztönzésére, ismertségének növelésére és jó hírnevének visszaállítására – közölte a Tej Terméktanács az MTI-vel.

A július végéig tartó kampány hirdetésekkel és oktató jellegű tartalmakkal akarja népszerűsíteni a trappistát, amely egy 2024-es reprezentatív kutatás szerint a magyarországi felhasználásban a sajttípusok élén áll, és a megkérdezettek 82 százaléka legalább évente egyszer fogyasztja.

Az MTI kérdésére Harcz Zoltán, a Tej Terméktanács ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint tavaly 92 ezer tonna sajtot termeltek Magyarországon, ebből a szakmai szervezet adatai szerint 27 ezer tonna volt a trappista. Ebből belföldön 21 ezer tonnát értékesítettek az Agrárközgazdasági Intézet (AKI) adatai szerint.

A terméktanács adatai szerint tavaly a magyar sajtkivitel mennyisége 44 ezer tonna, míg az import 71 ezer tonna volt. Az importált sajtok közül a trappista mennyisége mintegy 30 ezer tonna volt. Az ügyvezető igazgató megjegyezte: nehéz a különböző import félkemény sajtok közül kiszűrni a „valódi” trappistát.

A száj- és körömfájás járvány rendkívüli gondot jelent számukra, az ágazat elveszíti a nyerstej és a feldolgozott tejtermékek exportpiacainak jelentős részét. Jelenleg az a legfontosabb, hogy az állategészségügyi szakemberek és állattartók összefogásával meg lehessen fékezni a betegség terjedését – mondta az ügyvezető igazgató.


Borítókép: Tejfölöket pakol a hűtőbe egy dolgozó a fővárosi Corvin Plazában található Príma üzletben 2025. március 17-én. Ezen a napon életbe lépett az árrésstop, amely harminc alapvetőélelmiszer-kategóriánál 10 százalékban szabályozza a kiskereskedelmi árrés mértékét. MTI/Balogh Zoltán

MEGOSZTÁS
Facebook
Twitter
LinkedIn
További cikkek